خرید و فرشو ماشین الات صنعتی

خرید و فرشو ماشین الات صنعتی

خرید و فرشو ماشین الات صنعتی

خرید و فرشو ماشین الات صنعتی

لوله خم کن چیست؟

CadFile طراحی دستگاه خم کن لوله CNC | نقشه ساخت دستگاه لوله خم کن - CadFile
در واقع لوله خم کن ابزاری دستی یا هیدرولیکی است که برای شکل دادن به لوله های فلزی از جمله لوله های مسی، فولادی، فولادی و همچنین لوله های پی وی سی یا پلاستیکی استفاده می شود.
در بازارهای جهانی لوله خم کن با استحکام و استحکام بسیار بالا و در اندازه های دو، سه، چهار و پنج اینچ موجود می باشد. این ابزار همه کاره می تواند لوله ها را تا قطر 114 اینچ و ضخامت هفت میلی متر خم کند. این لوله خم کن ها برای خم کردن لوله های سنگین استفاده می شود و در ساخت آنها سیستمی تعبیه شده است که یک سیستم تنظیم و کنترل دیجیتال می باشد. خم کن لوله های هیدرولیک به دلیل وجود جرثقیل های هیدرولیک بسیار راحت خم می شوند و می توانند انواع لوله ها را تا 180 درجه خم کنند.
به طور کلی دستگاه های خم کن لوله انواع و اقسام مختلفی دارند که برخی از آنها به عنوان نمونه عبارتند از: خمش آرمیچر، خمش زاویه ای، خمش آهنی، خمش پروفیل، خمش لوله. البته هر کدام نیز تقسیم بندی های خود را دارند و به انواع مختلفی تقسیم می شوند.
انواع لوله های خمشی از نظر درایو:
مانند سایر ابزارها، خم کن های لوله در مدل های مختلفی عرضه می شوند. این دستگاه ها از نظر پیشرانه و نیروی محرکه به چهار دسته تقسیم می شوند:
  • کتابچه راهنمای
  • برقی
  • هیدرولیک
  • به صورت مکانیکی
لوله های خم کن دستی در انواع مختلفی تولید و عرضه می شود و عمدتا برای کارهایی مانند کولر گازی و .. لوله های خم برقی در مقیاس های صنعتی و تولیدی CNC عرضه می شود و عمدتاً در کارخانه ها و سری های کاری استفاده می شود. دستگاه خم کن هیدرولیک یکی از بهترین و محبوب ترین دستگاه های خم کن لوله می باشد. این مدل ها به دلیل استحکام خمشی بالا و قابلیت خم شدن انواع لوله ها و گیربکس ها اغلب مورد استفاده قرار می گیرند.
از معروف ترین و بهترین لوله های خمشی هیدرولیک می توان به برندهای معروف آلمانی (Ruttenberger)، Rigid America و Suprago Spain اشاره کرد. این شرکت ها انواع ابزار خم کن دستی، برقی و هیدرولیک را به بازارهای جهانی عرضه کرده اند. لوله خم کن در اندازه ها و مدل های مختلف موجود است. مدل های CNC از بهترین لوله های خمشی تولید شده توسط این شرکت ها هستند. با این دستگاه ها می توانیم قطعات مورد نظر را به هر شکل و مدل و شکلی که بخواهیم بسازیم.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد